Abdoulaye Maiga Pamit Dari Sriwijaya FC

Abdoulaye Maiga Pamit Dari Sriwijaya FC

Hasilakhir.com – Selesai sudah pertualangan Abdoulaye Maiga bersama Sriwijaya FC, setelah klub berjuluk Laskar Wong Kito gagal lolos ke fase delapan besar Piala Jenderal Sudirman.

Sekarang palang pintu asal Mali ini akan merapat ke klub asal Malaysia, T-Team. Ia bersama Makan Konate akan menyusul pelatih asal Indonesia, Rahmad Darmawan apalagi partai play off liga Malaysia untuk promosi lebih dini kontra ATM akan segera mereka jalani.

Maiga pun tak lupa mengucapkan salam perpisahan lewat akun Instagram miliknya. Apalagi selama dua tahun bersama SFC banyak suka duka yang ia jalani.

“Terima kasih kepada semua fans untuk SRFC dukungan Anda saya memiliki waktu yang sangat baik yang terjadi dengan Anda,” tulis Maiga dalam akun Instagram @Aziz_Abdoulaye.

Pada saat yang sama T-Team juga mengumumkan kepindahan Maiga di akun facebooknya. Di klub asal Trengganu tersebut Maiga akan menggunakan nomor punggung 4.

“Akhirnya T-Team berjaya mendapat pemain pertahanan kental milik Sriwijaya FC untuk memantapkan bahagian pertahanan T-Team bagi saingan Liga Malaysia 2016. Pemain muslim yang berasal dari Mali ini berkemungkinan akan menyarung jersi nombor 4 iaitu nombor yang dipakai oleh bekas kapten T-Team,mendiang David Oniya,” tulis T-Team.

“Kami dari seluruh warga T-Team, penyokong, dan peminat mengucapkan selamat datang Maiga ke pasukan T-Team! Semoga terus berjaya bersama kami!”

By Hasilakhir.com

Incoming search terms:

  • Gambar abdullaye maiga

BERITA TERKAIT :